maanantai 11. elokuuta 2008

Suklaa-tuorejuusto kuorrutteinen piirakka

(uunipellillinen)



Tämä piirakka on tosi makeaa. Pienikin palanen riittää sammuttamaan makeannälän. :)

Pohja:
  • 3 kananmunaa
  • 4½dl sokeria
  • 200g voita
  • 2dl maitoa
  • 6dl vehnäjauhoja
  • 4tl leivinjauhetta
  • 2tl vaniljasokeria
Sulata voi ja anna jäähtyä. Sekoita kaikki ainekset keskenään tasaiseksi taikinaksi. Levittele taikina uunipellille ja paista 200 asteessa noin. 20 minuuttia.

Anna piirakan jäähtyä ja tee sitten täyte.

Täyte:
  • 200g maustamatonta tuorejuustoa
  • 100g pehmeää voita
  • 500g tomusokeria
  • 1rkl vaniljasokeria
  • ½ levyä maitosuklaata
Sulata suklaa vesihauteessa ja anna jäähtyä. Sekoita täytteen aineet käsin ja levittele täyte piirakan päälle.

Piirakan voi koristella esim. mariannerouheella

6 kommenttia:

Irkku kirjoitti...

Ootko laittanu yhteen piirakkaan kokonaan tuon päällisen?
Mulla on tuo ohje, ilman tuota suklaata, ja päällinen on kahteen pellilliseen. Eikö siitä tuu aika paksu jos laittaa yhteen? :)

Päivi kirjoitti...

Joo, kieltämättä oli aika paksu. Sain tuon ohjeen Pirjolta, tosin silläkään ei ollu tuota suklaata sekotettuna tuohon täytteeseen. Riittäis hyvin tuosta puoletkin yhteen peltiin. :)

Irkku kirjoitti...

Mä sain Hilulta tuon ohjeen. Hilu on tuonu pari kertaa naisteniltaan tuota piirakkaa. Siinä ohjeessa oli et kahteen pellilliseen...:)

Päivi kirjoitti...

Aivan. Oliko se Hilun ohje aivan tuo sama? On mulla sekin. :)

Päivi kirjoitti...

Sehän on varmasti makuasiakin, että haluaako millasen kuorrutteen piirakan päälle, mutta hyvin riittää tuosta puoletkin yhteen peltiin. Määki oon joskus tehny sillä Hilun ohjeellakin. Siitä on vaan varmaan melkein vuosi aikaa. Pistäppä Irkku sinäkin tämmönen leivontablogi pystyyn :)?

Irkku kirjoitti...

Mun mielestä se Hilun ohje on ihan samanlainen.
Tietenkin se on makuasia kuin paljo haluaa kuorrutetta, mutta munkaan mielestä sitä ei oo ollu yhtään liian vähän. Oon tehny aina vaan puolet tuosta määrästä.

Ei mulla oo tarpeeksi leipomuksia, että jaksasin ja kehtaisin alkaa pitämään tällasta blogia. :D